dj na wesele łódź piosenki weselne wodzirej gdańsk
Planowanie wesela – DJ, wodzirej czy konsultant ślubny?
Maj 1, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
Maj 24, 2017

Od dłuższego czasu przekonujemy się, iż bez odpowiedniego wypozycjonowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszej firmy są stosunkowo niewielkie. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało skomplikowany system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Klientów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Klientów z pobliża, potrzebne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ dużo elementów, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu wybranej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to bez problemów sprawdzić, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy biura nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby są jednoznaczne – przeszło 95% Konsumentów poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, aby mieć je pod ręką. Należy uczynić co w naszej mocy, żeby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a przeszło 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli posiadasz restaurację działającą lokalnie, obligatoryjnie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal szczególnie istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść i postarać się, aby publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pomyśleć nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle znaczące będzie zrobienie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek zakładów, które operują na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Dobre pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest przesadnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i konkretnej wiedzy.

Aby dodatkowo pomnożyć swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Odbiorców, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać należycie przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Spróbujmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zawrzeć w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następnie, poszerzamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej spółki unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy spółki. Jeśli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeśli zasłużymy na dużą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Odbiorców oraz kreowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok