Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
24 maja, 2017
Chcesz kupić dom? To musisz wiedzieć
Chcesz kupić dom? Sprawdź najważniejsze kwestie
25 października, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Nie od dziś wiadomo, że środowisko internetu niesie za sobą bardzo dużo opcji w kwestii promocji. Wygląda to na banał, ale w przytoczonym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to dziś rzecz niezbędna dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy w internecie. W tym artykule przeanalizujemy co to takiego e-marketing i jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania takiej odmiany marketingu.

Aby móc spokojnie wejść w dyscyplinę powiązaną z e-marketingiem, powiedzmy sobie na początek co to jest sam marketing. Wiele ludzi stosuje ten termin zamiennie z promowaniem danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma dać nam korzyści w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Odbiorców. Żeby wcielić plany w życie, musimy przywiązać wagę do wielu czynników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do promocji, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas wdrażania procesu, niezbędna będzie nieustanna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Odbiorców.

Marketing internetowy – co musisz wiedzieć?

Dzięki rozwojowi technologii powstała odrębna branża marketingu – marketing w sieci, nazywany też e-marketingiem. Czemu jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z atutów sieci internetowej i znaleźć nowych Klientów. Marketing on-line to ogół wszystkich działań, które kojarzymy z powszechnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci internetowej. Jeżeli nasze działania będą skuteczne, to wówczas pozycja naszej firmy w internecie zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz główny cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, używanym przez nas w marketingu internetowym jest strona www naszej firmy. Wśród najważniejszych różnic między powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line wyróżniamy przede wszystkim rolę Konsumenta. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie stanowiska na temat naszego postępowania oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych operacji, z którymi zetkniemy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– działania w mediach społecznościowych
– blogosfera
– emailing

Omawialiśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś poniżej skupimy uwagę na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam zapewnić wiele profitów.

Content marketing – przede wszystkim jakość

Ta dziedzina e-marketingu może być szczególnie skuteczna, jeśli naszym celem ma być zwerbowanie kolejnych Kontrahentów, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długoterminowych i opartych na wierności relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing opiera się przede wszystkim na publikowaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj przede wszystkim o jednotorowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Odbiorcy, który zapragnie pozostać z naszą korporacją na zawsze. Oczywiście dużo zależy tutaj od naszej grupy docelowej. Treść musi być dograna do jej hobby, zwyczajów i co również ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing widywany jest w różnorodnych formach, np.:

– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz jeszcze większą wagę winniśmy przykładać do jakości upublicznianych przez nas treści. Jeśli Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to w takiej sytuacji zwiększy to nasze szanse na bycie na lepszej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Dopilnujmy, by treści były autorskie i niebanalne. Jak z części tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czym jest?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w szukanej specjalności, tudzież jest rozchwytywana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, jest w stanie silnie rzutować na ewentualnych Konsumentów. W wyborze influencera należy się kierować branżą, w jakiej się obracamy. Jeśli chcemy reklamować sklep z odzieżą, w takiej sytuacji niezłym pomysłem jest wynajęcie influencera, który pisze bloga na temat mody.

We wskazaniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Nie zapomnij o tym, aby przed zatrudnieniem człowieka do reklamowania Twojej marki, jasno wyznaczyć cele i pomyśleć jaki budżet jesteś w stanie na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera winno być fragmentem dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Ogrom profitów, ale oprócz tego sporo pracy do zrobienia, jeśli nasza kampania ma odnieść sukces. Nasze działania powinny być sumiennie uporządkowane, a później ustawicznie musimy odpowiadać na zmiany w modzie.

Więcej informacji o marketingu internetowym – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok