Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Maj 13, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – pierwsze kroki
Czerwiec 3, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest czymś o co dbamy w różnych momentach. Chcemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeżeli idziemy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w znacznej mierze opiera się również home staging – czyli zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, zatem wypada się postarać, by obszar z oferty prezentował się zniewalająco. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, więc warto omówić problem z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – zacznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

Lata 70-te, USA…

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka spółki, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz przez cały czas szukała sposobów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Spróbowała wykonać wszystkie należyte zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i udekorować go w taki sposób, żeby kupiec mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie prędzej, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego nabywcy jest znacznie lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała uznanie ekspertów od mieszkań w Stanach Zjednoczonych, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką popularnych treści na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i zagościł także w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj ludzie nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki reality show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także dowiedzieli się, iż mogą dużo zarobić gdy przygotują odpowiednią ofertę dopiero po sumiennym zadbaniu o nieruchomość.

U nas home staging pojawił się już w tym stuleciu. Wynikało to z tego, że ludzie poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i co za tym idzie powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na tego typu usługi.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku mieszkań. Barbara Schwarz wypracowała precyzyjny szablon, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na nowe warunki zmieniającej się mody.

W XXI wieku, home staging to nie tylko prace poprawiające wygląd mieszkania. Home staging bowiem to po prostu wdrożenie idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego eksperta – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Popisać się tutaj mogą zatem specjaliści od spraw wizerunkowych, którzy mogą dla nas wykreować i opublikować ofertę, która przyciągnie uwagę potencjalnego Kontrahenta. Już w czasach wprowadzania na rynek świeżej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niezwykle istotna w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest istotnym elementem, który jedynie może skłonić potencjalnego nabywcę do obejrzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że stworzenie odpowiednich zdjęć musi nastąpić już po właściwym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Pionierskie teorie Barbary Schwarz głosiły, że wiele zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w lokalu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeśli chcemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć ekspertów z biura nieruchomości, którzy zrobią wszystko co w ich mocy, aby nasza nieruchomość prezentowała się okazale.

Chcesz być na bieżąco ze światem nieruchomości? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok